PROGRAM

Mednarodni dan plesa, 29. 4. 2024

11.00–12.00 SEKCIJA OPUS

OGLAS
plesna intervencija / miniatura
zasnova in izvedba: Jernej Šmid
mentorstvo: Ana Romih
produkcija: KD Qulenium Kranj

Pridevnik »živalski« pomeni ravnati se po nagonu in ima v rabi najpogosteje negativno konotacijo. Če se sprašujem, kako biti žival, sem lahko kvečjemu živalski, saj sem vseeno človek. Ker sklepam, da živali s svojo »živalskostjo« ne mislijo nič slabega oz. so obdržale svojo esenco biti veliko bolj čisto kot človek, »živalsko« v bistvu bolje predstavlja »človeško«.

Jernej Šmid v Quleniumu ustvarja že 18  let. Redno sodeluje na plesnem tekmovanju Opus 1 – plesna miniatura, na katerem se visoko uvršča, za miniaturi Ogledalo (2014) in Nepopisano (2022) pa je prejel nagrado za najboljšo idejo. Z miniaturo Nepopisano je sodeloval tudi na festivalu plesnih perspektiv Ukrep 2022 v Plesnem teatru Ljubljana, kjer je miniaturo še nadgradil. V letu 2023 je premierno predstavil svoj celovečerni prvenec Sprehod. Vsako leto sodeluje tudi pri izvedbi festivala sodobne odrske umetnosti Kalejdoskop v Kranju in v Ljubljani. Je študent 2. letnika petja na Akademiji za glasbo v Ljubljani, svojo pevsko pot pa je začel na Glasbeni šoli Tržič. Na TEMSIG 2022 (tekmovanje mladih slovenskih glasbenikov in baletnih plesalcev) je prejel srebrno priznanje, sodeluje v mini operah (koprodukcija AG in AGRFT), v operi »Umetna ljubezen«.

BIT
plesna miniatura – avtorski plesni duet
zasnova in izvedba: avtorski duet BIT – Julija Cergolj in Zarja Telič Kovač
mentorstvo: Jelena Oleami
produkcija: Kulturno izobraževalno društvo Plesonoga

Bit v trenutku postane celota … Ena sama iskra in Bit se prebudi … Bit se raztopi v Eno … Bit uteleša

postajanje … Zavedanje nezavednega … bit, ki se rodi sredi voda in postane samostojna oblika življenja. Pneuma. Še vedno kot celota, vendar je pod kožo neharmonično. Uterus, ocean zgodnje zavesti. Dvojnost samega sebe in prizadevanje za ohranjanje dinamike. Popkovina. Slepo zaznavanje skozi telo. Simbioza. Spremenjeno s strani drugega, prilagajanje. Kroženje. Enost.

Julija Cergolj in Zarja Telič Kovač sta aktivni plesalki in ustvarjalki Kulturnega izobraževalnega društva Plesonoga v skupini Mana pod mentorstvom Jelene Oleami. Za plesno miniaturo Bit sta na tekmovanju Opus 1 prejeli priznanje mladih kritikov iz Ulične kritike. Bit je njuna prva skupna stvaritev, čeprav imata za seboj že nekaj let skupnega plesnega izobraževanja, tudi na SVŠGUGL –smer sodobni ples.

UJETA MOČ
plesna miniatura – avtorski plesni solo
zasnova in izvedba: Tjaša Poje
mentorstvo: Jelena Oleami
produkcija: Kulturno izobraževalno društvo Plesonoga

Plesna miniatura Ujeta moč se preko gibalnega potovanja preizprašuje o ujetosti iz različnih perspektiv, tako od zunaj kot od znotraj. Kateri je tisti ključ, ki odpira moč ujetosti?

Ujeta, ujamem, ujameš … Sem. Tja. Sem ujeta jaz ali ti? Obe? Zadiham, se ustavim. Naprej. Vleče, vlečem. Kaj je to? Vonj je drugačen, sliši se čudno. MOČ, trese, praska, renči … Ujeta ti, ujeta jaz. Kdo sploh sem in kdo si ti? Si ti ujeta žival? Se umirim jaz, ti ne? Vleče narazen, narazen … Preobražena?

Tjaša Poje je že četrto leto aktivna plesalka in ustvarjalka KID Plesonoga v skupini Aeras pod mentorstvom Jelene Oleami. Vsako leto se udeležuje tekmovanja Opus 1 in plesnih revij, ki dosegajo državno raven. Za avtorski duet »Sledim sled« je na tekmovanju Opus 1 leta 2023 prejela zlato priznanje ter priznanje mladih kritikov – Ulična kritika.

LIFE
plesna miniatura
zasnova in izvedba: Maša Kapus Dukarić
mentorstvo: Veronika Valdés
produkcija: Plesni studio Intakt

V plesni miniaturi avtorica pleše Runovo pravljico. Poskuša približati njegovo navdušenje, srečo in predanost ter njegove občutke. Izmenjujejo se hitri, počasni, živahni, mirni, veliki, minimalistični in drugi gibi, pristni za Runa. Za glasbo je izbrala pihalna glasbila in klavir, ker tem inštrumentom Runo najraje prisluhne in reagira tako, da premika ušesa kot antene. Skladbo je zapisala in odigrala glasbenica in umetnica Eva Jurgec, njena učiteljica. Kostum je enostaven in ne dominanten, z detajlom, ki zaznamuje Runa.

Maša Kapus Dukarić je dijakinja tretjega letnika Waldorfske gimnazije v Ljubljani. S plesom se ukvarja od prvega razreda osnovne šole, najprej je plesala v baletnih šolah Artutrip v Kranju in v Pirueti v Ljubljani. Potem se je začela ukvarjati s sodobnim plesom v plesnem studiu Intakt in na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana.  Plesala je v več skupinskih točkah. V solo točkah je ustvarila edinstvene svetove svojih sanj. To so Red Walk (zlato priznanje na 30. državnem tekmovanju mladih plesnih ustvarjalcev Opus 1, nagrada za najboljšo idejo na 13. mednarodnem tekmovanju mladih plesnih ustvarjalcev Opus 1, sodelovanje na 17. mednarodnem festivalu sodobnega plesa Front@ in na Kalejdoskopu 2022), Color being (zlato priznanje na 31. državnem tekmovanju mladih plesnih ustvarjalcev Opus 1 in nagrada mladih kritikov) in Life (srebrno priznanje na 32. tekmovanju mladih plesnih ustvarjalcev Opus 1). Ples je okoli nje (v prelepi naravi), ples je v njeni notranjosti (v njeni duši) in ples je v vsakem njenem gibu.

LIGHTHOUSE
plesna miniatura
zasnova in izvedba: Maria Bolgini Leita
mentorstvo: Jernej Bizjak
produkcija: Višja baletna šola, KGBL

»Namen svetilnika je opozoriti ladje na nevarnost in jih varno voditi na njihovi poti.« Vsi imamo »svetilnik«, ki nas vodi, ko je vse temno ali zamegljeno. Sporoča nam, kje se v tistem trenutku nahajamo, in nas usmerja v želeno smer. Ta svetilnik je v nas in nam pomaga odgovoriti na vprašanja, ki jih morda zavestno niti ne poznamo. Obstajajo različni svetilniki, vedno pa so nekaj, zaradi česar najdemo samega sebe, pomagajo pa nam tudi na poti domov. Ta plesna miniatura govori o tem, kako nam ta svetilnik pomaga, ko v nas divja nevihta.

Maria Bolgini Leita je začela plesati že zelo zgodaj in v različnih stilih, kot so moderni, jazz in sodobni, kasneje se je odločila tudi za balet. Izpopolnjevala se je v različnihplesnih šolah v Španiji ter na plesnem konservatoriju v Zaragozi. Sedaj študira na Višji baletni šoli Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Na 32. državnem tekmovanju mladih plesnih ustvarjalcev Opus 1 je s svojo avtorsko plesno miniaturo »Lighthouse« osvojila srebrno nagrado.

ROADKILL: JELEN
plesna miniatura
zasnova in izvedba: Varja Golec Horvat
mentorstvo: Luka Ostrež
produkcija: Fundacija Sonda

Kako si ljudje lahko razložimo jelenski fizis? Mogoče naše roke kot rogovi? Trdna obutev kot kopita? Mirni a poskočni gibi, kot njihovo opazovanje in poslušanje? Kako namestimo pogled, v katerem so naše oči zaslepljene, kot jelenje, ko se znajdejo na cesti pred avtomobilskimi lučmi?

Varja Golec Horvat je petnajst letna plesalka v Mariboru, ki se trenutno izobražuje na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor. 

ZVITA
plesna miniatura
zasnova in izvedba: Gaja Skender Rozman
mentorstvo: Urška Vohar
produkcija: SVŠGUGL

Postavljen v zapleteno situacijo,
hitri odziv ali histerija?
Godi ti brezno, godi ti prepad,
človeka prevaraj, ali padel boš v propad.
Saj nisem egoist?
Strast do življenja kar gori,
kakor bencin vlit v ogenj in mojo kri.
Ne rabiš se bat,
pojdi se z njo igrat,
daj fokus zaupnosti in zdaj ti bo tat.

Gaja skender Rozman je začela obiskovati Baletno šolo v Glasbeni šoli Jesenice, kjer je tudi zaključila 9 letno baletno izobraževanje. V tem obdobju je 6 let obiskovala hip hop plesno šolo Star Moves. Prejela je srebrno plaketo iz baletnega tekmovanja TUTU. Od leta 2021 je dijakinja Srednje umetniške gimnazije Ljubljana. Redno se udeležuje tekmovanja mladih plesnih ustvarjalcev Opus. Prejela je bronasto priznanje z duetom Amare in letos zlatega priznanja s solo plesno točko Zvita, pod mentorstvom Urške Vohar. Na mednarodnem tekmovanju plesnih ustvarjalcev iz sodobnega plesa pa je bila letos povabljena na festival Front@.


12.00 OKAMENELA

plesna intervencija
zasnova: Urša Rupnik in kolektiv Š. I. K.

izvedba: kolektiv Š. I. K. – Vanja Kolanovič, Anja Spasovski, Nadja Spasovski, Vita Trantura, Nika Zidar
izvršna produkcija in dramaturško svetovanje: Mojca Kasjak
produkcija: Zavod MOJA KREACIJA, Maribor

Okamenela metaforično prikazuje okamenelo stanje sodobne plesne profesionalne produkcije v Mariboru. Vklesani v skalo ali bolje rečeno v lokalne politične interese, ki se ukvarjajo z betoniranjem mesta, se žal v zadnjih 20 letih v okviru izboljšanja profesionalnih pogojev dela nismo veliko premaknili z mrtve točke. Motiv plesne intervencije je Ajdovska deklica, vklesana v skalo na Vršiču. »Ljudje se v težkih situacijah, neznosni bolečini, ko ne vidijo izhoda, obrnejo k nečemu mističnemu, nerealističnemu, nadnaravnemu.«

— Marie Louise von Franz.

Plesni kolektiv Š.I.K. (Vanja Kolanovič, Anja Spasovski, Nadja Spasovski, Vita Trantura, Nika Zidar) je zasedba mladih plesalk, ki se je v zadnjih 5 letih predstavila z več samostojnimi plesnimi predstavami (Čudovito preživetje, Materija, Kam si raztresla sekunde, Korenine). Plesalke sodelujejo tudi z drugimi plesnimi zasedbami, s katerimi nastopajo v celovečernih plesnih predstavah in se udeležujejo plesnih tekmovanj ter festivalov v Sloveniji in v tujini. Plesna predstava Okamenela je nastala pod mentorskim vodstvom mednarodno uveljavljene koreografinje Urše Rupnik.

Urša Rupnik je univerzitetna diplomirana kulturologinja ter diplomirana plesalka in koreografinja. Kot samostojna plesna ustvarjalka sodeluje s pomembnejšimi slovenskimi koreografi in drugimi umetniki. Ustvarja avtorske plesne projekte, deluje v tandemu z Lizo Šimenc v plesnem kolektivu Frankies ter kot umetniška vodja Studia za svobodni ples in kolektiva Ursus Dancers. Več kot desetletje deluje kot asistentka koreografije in delavnic eminentnega, svetovno uveljavljenega ameriškega plesalca, koreografa in pedagoga Joeja Alegada, prav tako pa je članica njegove mednarodne plesne skupine Jalegado Dance Company.

Mojca Kasjak je plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja, izvršna producentka, programska in umetniška vodja festivala Platforme sodobnega plesa, umetnostna terapevtka v edukaciji. Po formalni izobrazbi je profesorica geografije in sociologije. Opravila je specializacijo na London Contemporary Dance School v Veliki Britaniji in pridobila certifikat za koreografijo in ples. Je samozaposlena v kulturi, učiteljica sodobnega plesa na GŠ Laško-Radeče, enota Laško, oddelek za sodobni ples, in avtorica mnogih avtorskih projektov ter plesnih predstav. Prejela je številne nagrade.


12.45 RADIO HIT: 20 METROV V DOLŽINO

plesno-pogovorna intervencija
zasnova: Urša Sekirnik
izvedba: Alja Branc, Kaja Janjič, Žigan Kranjčan
produkcija: Kulturno umetniško društvo NUM (KUD NUM)

Kako plesalci zaplešemo na svoje najljubše komade? Kakšen je ta ples, če ga umestimo v sanjski plesni studio? Radio Hit: 20 metrov v dolžino je priredba dela plesne predstave Radio Hit, ki govori o užitkih ob plesanju na najljubše pesmi. V kontekstu sanjskega plesnega studia želi pokukati v zaodrje tako plesnega kot osebnega življenja plesalcev, saj se je plesni studio v času vaj pri vsakem plesalcu gotovo že kdaj prelevil v »zasebni disko klub«, morda v dnevih brez inspiracije, za ogrevanje, ali pa iz kakšnega drugega razloga. Plesalce povabi, da si med sproščenim pogovorom zaupajo svoje najljubše komade, izmenjajo zgodbe, ki so morda povezane z njimi, in na te komade seveda tudi zaplešejo.

Urša Sekirnik je leta 2011 diplomirala na SEAD, leta 2014 pa tudi na FDV, in sicer iz kulturologije. Trenutno deluje kot ustvarjalka, plesalka in učiteljica sodobnega plesa. V njenih projektih je vključevanje publike v proces in izvedbo projektov eno izmed glavnih področij zanimanja, zato se v zadnjih letih osredotoča na ustvarjanje participatornih predstav. Leta 2010 je z Nino Jan soustanovila kulturno umetniško društvo KUD NUM s sedežem v Škofji Loki, od 2019 pa je skupaj z Anno Rubirola in Mireio de Querol tudi sovodja rezidenčnega centra La Visiva s sedežem v Barceloni.

Kaja Janjić je kot plesalka in koreografinja svojo profesionalno pot začela leta  2006 z uspešno zaključenim študijem na SEAD – Salzburg Experimental  Academy of Dance, kjer je pod vodstvom vrhunskih tujih in domačih mentorjov  ter učiteljev prejela diplomo iz sodobnega plesa, baleta in koreografije. Njeno delo se razteza od plesa do gledališča, kabareta, otroških predstav in glasbe. V zadnjih osmih letih je aktivna tudi kot plesna pedagoginja. Kot plesalka je leta 2006 s predstavo »Kanon in Telo« začela večletno sodelovanje s priznanim plesno-koreografskim tandemom, v katerem delujeta Rosana Hribar in Gregor Luštek.

Alja Branc, samozaposlena v kulturi, maturirala na umetniški gimnaziji za sodobni ples (2013, SVŠGUGL) in diplomirala na akademiji za sodobni ples v Budimpešti (2019, BCDA). Avtorska dela: Mimesis – Izbrano telo, performativna raziskava (2023), Don’t do, try! (2022–2024). Soavtorstvo: Dimenzije stika (2021), Venusian (2017). Avtorski miniaturi: Manufacture of Immoral People (2018), Well Domesticated Breed (2019). Izvajalka v predstavah: Julija Pečnikar: Sotwareness (2023), Patrik Kelemen: Cardiology (2023), Patrik Kelemen: Cryptic Bodies (2021–23), Vita Osojnik: Začasno zadržana telesa (2021), Blanca Arrieta: Začasno poravnana telesa (2020).

Žigan Krajnčan je v zadnjih letih velika osvežitev na slovenski umetniški sceni. Glasbenik, plesalec, koreograf, režiser, igralec in performer je ustvarjalno razpet med različnimi konci sveta in razvija idejo integralnega ustvarjanja, pri čemer vselej stremi k širjenju, zlitju in premikanju žanrskih ter stilnih meja. Ustvarjalna pot ga je v uspešni in z več nagradami oplemeniteni karieri vodila v ZDA, na Kitajsko, po Evropi in Afriki, kjer je spoznaval različne kulturne vzorce, jih v zanj značilni odprtosti vpijal, premišljal in vnašal v lastne umetniške projekte. V letu 2023 je izdal svoj prvi glasbeni album Fusion Reactor.


13.15 LJUBEZEN: V TREH DELIH

plesni solo
zasnova, izvedba in produkcija: Neža Kokalj
S podporo IDA Anton Bruckner Private University

Ljubezen: v treh delih je plesni solo, ki preko spominov, katere riše zvočna podlaga, obišče tri različna stanja ljubezni. Te ljubezni se ne omejujejo na romantično, segajo dlje, do ljudi, do okolja, tudi do plesa, umetnosti…  Plesalka ta stanja podoživi, dovoli jim, da jo prevzamejo.

Neža Kokalj trenutno končuje študij plesa na Anton Bruckner Privatuniversität v Linzu, opravila je tudi semester izmenjave na Den Danske Scenekunst Skole v Kopenhagnu. Pred tem je obiskovala plesno smer SVŠGUGL v Ljubljani. Od leta 2019 piše za kritiško platform Kriterij oz. Aplavz, v Linzu in Kopenhagnu pa sodeluje v interdisciplinarnih projektih z glasbeniki in vizualnimi umetniki, kot je npr. projekt And Then, There Was The Sound Of Birds. V Linzu vodi serijo interdisciplinarnih umetniških srečanj “The purse of my mother”. Trenutno se v plesu najbolj ukvarja z ustvarjanjem avtorskih del in raziskovanjem razsežnosti plesnih pedagogik kot orodij za socialno delo. Njena dela temeljijo na razdelanih konceptualnih podlagah, vsebujejo pa unikaten gibalni jezik, ki izhaja iz improvizacije in procesov sofisticiranja lastnih gibalnih koordinacijskih in strukturnih specifik.


13.30 O NAS

plesna intervencija
zasnova in izvedba: Patricija Crnkovič, Tjaša Bucik

V plesni intervenciji bo prirejen odsek iz predstave O NAS – produkcija Adrian Film, koprodukcija Zavod En-Knap

V odseku predstave O NAS bo predstavljen ustvarjalni slog, ki kaže povezovanje notranjega doživljanja samega sebe v različnih v telesu že vzpostavljenih gibalnih vzorcih. Gibalni vzorci in plesne tehnike, ki so ustvarjalki do sedaj izoblikovali, bodo v širšem pomenu analizirani v povezavi s temo – vloga in kolektivni vzorci čustvovanja ženske v slovenskem okolju.

Patricija Crnkovič je samozaposlena v kulturi kot plesalka, koreografinja in pedagoginja. Kot plesalka je diplomirala na univerzi Codarts, Rotterdam. Plesala je v koreografijah priznanih koreografov, kot so Hofesh Shechter Marco Goecka, Antonina Comestaza in drugi. Kot pripravnica je bila članica skupine ICK ensemble Amsterdam. Zadnja leta deluje pretežno v slovenskem prostoru, kjer sodeluje v projektih Matjaža Fariča, Rosane Hribar, Siniše Bukinaca, Rite Gobi, v Balkan Dance Project … Kot ustvarjalka in koreografinja ustvarja različne  projekte ter mnoge miniature.

Tjaša Bucik je diplomirala na akademiji za ples MP3 Dance Project v Rimu in na Fakulteti za šport Univerze v Ljubljani. Izobraževanje je nadaljevala pri KCDC Journey Program, Kibbutz Gaaton v Izraelu. Sodelovala je v raznih projektih in celovečernih predstavah, s koreografi in kolektivi, kot so MN Dance Company, Siniša Bukinac, Rita Gobi, Aleksandra Madsen, Compagnia Bellanda … Od leta 2021 je samozaposlena v kulturi kot plesalka, koreografinja in pedagoginja. Ustvarila je avtorski predstavi Ratio III (2022) in Čipke (2024) ter soavtorske predstave TEBI (2022), Od Blizu (2022) in Nisem dekle niti ženska (2020).


14.15 POVABILO

gibalno-vokalna intervencija
zasnova in izvedba: Neža Pele, Jaka Škapin, Sara Janašković, Lara Matea Ivančič
produkcija: Kulturno umetniško društvo Oksimoron

Kratka vokalno-gibalna intervencija ob svetovnem dnevu plesa je interakcija med nami, vami in okoljem. Z njo želimo predstaviti krajino glasu in teles, ki objame občinstvo in ga povabi vase – v trenutke, ko se premaknejo in zazvenijo z nami in okoljem. Je povabilo k so-čutenju drug drugega in okolja, s katerim so-obstajamo.

Neža Pele je ustvarjalka, ki v svoji umetniški praksi povezuje glasovni in gibalni izraz ter raziskuje njun doprinos k splošnemu človekovemu blagostanju in osebnostni rasti. Kot plesalka in performerka je sodelovala s priznanimi slovenskimi ustvarjalci, kot samostojna ustvarjalka pa je do sedaj uprizorila štiri avtorske predstave: Laliá (2019), Inner Voice (2020), Ritual: Iz glasine (2021) in Valovanje (2023). Kot izvajalka delavnic intuitivnega petja spodbuja ljudi k raziskovanju glasu in njegovega doprinosa k psihofizičnemu zdravju.

Jaka Škapin je umetnik, skladatelj in improvizator. Njegovo glasbeno ozadje je trdno zakoreninjeno v zborovski in džezovski tradiciji, medtem ko se njegova trenutna umetniška praksa osredinja na uporabo sodelovalne improvizacije kot prakse umetniškega samoizražanja in ustvarjalnega povezovanja z drugimi. Kot skladatelj je prejel nagrado Sound and Music, predstavil nova dela v okviru British Music Collection in Netherlands Institute for Sound and Vision ter prejel podporo s strani Arts Council England, PRS Foundation in European Poetry Festival.

Sara Janašković je plesalka in performerka. V svojem ustvarjalnem opusu je sodelovala s številnimi domačimi in tujimi koreografi (Vita Osojnik, Lana Zdravković, Nenad Jelesijević, Urška Vohar, Žigan Krajnčan, Gašper Kunšek, Jan Krmelj, Gregor Luštek, Dymitry Szypura, Natalia Pieczuro, Rakesh Sukesh, Inaki Azpilaga, Luke Jessop, Ted Stoffer, Robet Hayden, Marco Da Silva Ferreira, Renan Martins, Jos Baker, Claire Huber) ter se podpisala pod lastna avtorska dela (»Excuisite Corps – Arhiv: Pralnica«, »Lahko gre drugače«, »Flashdance«, »Dolores Fiambre«, »Gamma Maria«, »Potovalna agencija«).

Lara Matea Ivančič je slovenska plesalka, ki deluje predvsem na področju sodobnega plesa in performansa. Po zaključenem šolanju se je poglobila v sodobni ples in pridobila izkušnje v Ljubljani z različnimi slovenskimi plesalci in koreografi ter kasneje nadaljevala šolanje na Iwanson International School of Contemporary Dance. V Sloveniji je bila del dveh produkcij v Plesnem teatru Ljubljana. Od 2021 do 2023 je bila del ansambla DANTZAZ v Baskiji, kjer je sodelovala s priznanimi koreografi. V Španiji je z Andreo Aguado Campo soustvarila potujoči duet »Melting Time«, ki sta ga premierno predstavili na festivalu Ukrep v Ljubljani. Na festivalu Le Temps d’Aimer v Biarritzu sta zanj prejeli nagrado za najboljšo interpretacijo.


14.30 7200 m3

zvočna koreografija
zasnova, besedilo, glas: DISKOlektiv
produkcija: idto.upri.se
DISKOprodukcija: Svet

Domišljijski ples na domišljijskem odru. Ples domišljije na odru domišljije. Zven koreografiranega glasu v prostoru, ki meri 20 metrov v dolžino, 9 metrov v širino in 4 metre v višino, bo koreografiral prostor znotraj in onkraj omenjenih razsežnosti, da ustvari odskočno desko za domišljijo vseh mimoidočih in zato plešočih.

DISKOlektiv umetniško raziskuje, kaj vse so še ples, koreografija, improvizacija, praksa, poučevanje, igrivost; v vlogi plesalca, koreografa, klovna, pisca, pedagoga, producenta, urednika; v formatih igre, prakse, predstave, instalacije, publikacije, avdio in video del ter kar je še tega. Pred kratkim je prevzel nagrado Ksenije Hribar za izviren pristop in prakso v polju sodobne plesne umetnosti.


14.45 GIVE ME SPACE AND I’LL EXPLODE

plesna intervencija
zasnova, izvedba in produkcija: Petja Sonda

»Give me space and I’ll explode« je plesna intervencija, kjer telo plesalke prostor zavzame in raziskuje vprašanje zapolnjevanja (končno pridobljenega prostora). Kaj lahko naredim, če dobim prostor? Primoran interni ples lahko prodre v eksterier; eksplozija.

Petja Golec Horvat ustvarja na različnih področjih s poudarkom na plesu, gledališču – performativnih umetnostih. Večkrat je sodelovala na državnem tekmovanju plesnih miniatur mladih – Opus 1. Za svoje miniature je bila večkrat nagrajena, za miniaturo Soror v duetu z Varjo Golec Horvat je prejela nagrado za najboljšo miniaturo na 13. mednarodnem tekmovanju plesnih ustvarjalcev. Za svoje ustvarjanje je na slovenskem sodobnoplesnem bienalu Gibanica 2023 postala prejemnica nagrade Ksenije Hribar za perspektivno ustvarjanje na področju sodobnega plesa.


15.30 KONSTELACIJE

performativna plesna improvizacija z glasbo v živo

zasnova: Sara Janašković
izvedba: Sara Janašković, Urška Centa, Andreja Rauch Podrzavnik, Milan Tomašik, Lara Matea Ivančič, Alja Branc, Kristýna Peldová, Žigan Krajnčan, Gregor Luštek
izvedba glasbe: Tomaž Gajšt, Boštjan Simon, Kristijan Krajnčan
produkcija: Zavod NEST

Konstelacije so združitev plesalcev in glasbenikov, katerih strasti in obsežno znanje na področju improvizacije osvetljujejo možnosti skupnega ustvarjanja. Ta dogodek nas vabi v skupno raziskovanje prostora, ki postane živ in poln pomena skozi interakcijo in prisotnost. Skozi improvizacijo bomo skupaj iskali odgovore na vprašanja o načinu, kako ustvarjamo prostor in s kakšno vsebino ga polnimo.  Konstelacije simbolizirajo povezovanje, skupnost in skupno odgovornost, ki odsevajo v našem medsebojnem zaznavanju in v globlji povezanosti, ki presega vidno, ter ustvarjajo prostor, kjer se raznolikost idej in čustev združi v harmonično celoto.

Urška Centa je plesalka, koreografinja, glasbena ustvarjalka, pedagoginja in producentka. Po študiju flamenka na madridskih akademijah Centro de Arte Flamenco y Danza Española Amor de dios in Centro de Estudios Superior del Flamenco UFlamenco in študiju sodobnega plesa in koreografije na ljubljanski Akademiji za ples AMEU, kjer je leta 2021 diplomirala, se posveča plesni gledališki umetnosti in avtorskim glasbenim projektom. Svojo ustvarjalnost širi na različna umetniška področja in prakse, pri čemer oblikuje edinstven ustvarjalni svet in v zasledovanju medkulturne vizije razvija performativno govorico, ki se tvori na polju med flamenkom in sodobnim plesom.

Andreja Rauch Podrzavnik je koreografinja, pedagoginja, raziskovalka in ustvarjalka mnogih avtorskih, kot tudi kolektivnih projektov (leta 2009 je soustanovila Zavod Federacija in je tudi članica kolektiva Federacija). V svojih projektih sodeluje z ustvarjalci različnih medijev; glasbeniki, plesalci, oblikovalci, igralci, pevci. Ples pojmuje kot način obnašanja in obenem kot vizualno-likovni potencial in v tem raziskuje smeri ter možnosti, ki jih gib in ples nudita za različne kontekste. Tesno sodelovanje z glasbeniki in oblikovalci dodaja njenemu zanimanju za kompozicijo tudi stične točke različnih medijev. Z vpraševanjem, kako misliti in prakticirati umetnost v danem kontekstu, preverja aktualnost struktur in formatov svojega delovanja. Za svoje delo je prejela več nagrad.

Milan Tomašik (SK/SLO) je koreograf, performer, plesalec, umetniški vodja in pedagog, ki deluje na mednarodnem področju plesa in uprizoritvenih umetnosti. Profesionalno nastopa že dvajset let in sodeluje z različnimi umetniki po vsej Evropi. Je soustanovitelj plesnega kolektiva Les SlovaKs, v okviru katerega je ustvarjal in uprizarjal kritiško odmevna dela na mednarodni ravni. Njegove koreografske izkušnje vključujejo dela po naročilu za plesne skupine, gledališča in šole, triptih odmevnih predstav ter izjemne solo predstave. Prejel je štipendijo Dance Web Scholarship festivala ImPulsTanz Festival (AT), nagrado mesta Prievidza (SK) in priznanje za solistično predstavo Off-beat na mednarodnem festivalu Cortoindanza v sardinskem Caligariju (IT).

Lara Matea Ivančič je slovenska plesalka, ki deluje predvsem na področju sodobnega plesa in performansa. Po zaključenem šolanju se je poglobila v sodobni ples in pridobila izkušnje v Ljubljani z različnimi slovenskimi plesalci in koreografi ter kasneje nadaljevala šolanje na Iwanson International School of Contemporary Dance. V Sloveniji je bila del dveh produkcij v Plesnem teatru Ljubljana. Od 2021 do 2023 je bila del ansambla DANTZAZ v Baskiji, kjer je sodelovala s priznanimi koreografi. V Španiji je z Andreo Aguado Campo soustvarila potujoči duet »Melting Time«, ki sta ga premierno predstavili na festivalu Ukrep v Ljubljani. Na festivalu Le Temps d’Aimer v Biarritzu sta zanj prejeli nagrado za najboljšo interpretacijo.

Alja Branc, samozaposlena v kulturi, maturirala na umetniški gimnaziji za sodobni ples (2013, SVŠGUGL) in diplomirala na akademiji za sodobni ples v Budimpešti (2019, BCDA). Avtorska dela: Mimesis – Izbrano telo, performativna raziskava (2023), Don’t do, try! (2022–2024). Soavtorstvo: Dimenzije stika (2021), Venusian (2017). Avtorski miniaturi: Manufacture of Immoral People (2018), Well Domesticated Breed (2019). Izvajalka v predstavah: Julija Pečnikar: Sotwareness (2023), Patrik Kelemen: Cardiology (2023), Patrik Kelemen: Cryptic Bodies (2021–23), Vita Osojnik: Začasno zadržana telesa (2021), Blanca Arrieta: Začasno poravnana telesa (2020).

Kristýna Peldová je umetnica, ki se izraža kot plesalka, performerka, koreografinja in pedagoginja. Njena umetniška pot se je začela na konservatoriju Duncan Centre v Pragi, kjer je zaključila študij. Nadaljevala je s pridobivanjem univerzitetne izobrazbe na Royal Conservatory v Antwerpnu. Leta 2016 je začela sodelovati s Spitfire Company in postala ključna članica njihovih produkcij. Od leta 2017 je umetniško dejavna v Sloveniji, kjer je sodelovala pri številnih pomembnih projektih in predstavah. Kristýna je soustanoviteljica zavoda NEST (SLO, 2020) in 23 Poems collective (CZ, 2023).

Žigan Krajnčan je v zadnjih letih velika osvežitev na slovenski umetniški sceni. Glasbenik, plesalec, koreograf, režiser, igralec in performer je ustvarjalno razpet med različnimi konci sveta in razvija idejo integralnega ustvarjanja, pri čemer vselej stremi k širjenju, zlitju in premikanju žanrskih ter stilnih meja. Ustvarjalna pot ga je v uspešni in z več nagradami oplemeniteni karieri vodila v ZDA, na Kitajsko, po Evropi in Afriki, kjer je spoznaval različne kulturne vzorce, jih v zanj značilni odprtosti vpijal, premišljal in vnašal v lastne umetniške projekte. V letu 2023 je izdal svoj prvi glasbeni album Fusion Reactor.

Gregor Luštek je študiral je na Fakulteti za šport v Ljubljani, igral rokomet, njegovo znanje pa je skupek različnih tehnik od kontaktne improvizacije do prakticiranja qi gonga. Njegovo osnovno vodilo v izražanju in prepoznavanju je gib, ki temelji na anatomski strukturi telesa. Je mehek in hkrati atletski, fizičen. Obenem pa se osredotoča na dih in energetske kanale, s katerimi dostopamo do nefizičnega. Ustvarja na področju gledališča in plesa kot plesalec, koreograf in asistent režije, občasno tudi kot igralec. Sodeluje s pomembnimi ustvarjalci sodobnoplesne umetnosti doma in v tujini in z domačimi gledališkimi režiserji. Je prejemnik številnih domačih nagrad in nagrad v tujini.

Sara Janašković je nadarjena slovenska plesalka, koreografinja, performerka in pedagoginja. Njena umetniška pot se je začela na Umetniški gimnaziji v Ljubljani, smer sodobni ples, in nadaljevala na akademiji za ples AMEU v Sloveniji ter v mednarodnem izobraževalnem programu Performact v Lizboni na Portugalskem. Sodelovala je z različnimi priznanimi umetniki ter razvila več avtorskih del.  Sara v svojem delu raziskuje meje človeškega telesa in izraznosti, potencial skupnosti ter neguje strast do plesne improvizacije, s čimer neprestano prispeva k bogatitvi sodobne plesne scene.

Tomaž Gajšt je eden vodilnih trobentačev na slovenskem območju in v okolici, dobro znan po svoji vlogi trobentača v Big bandu in studijskega glasbenika. Diplomiral je na univerzi v Gradcu in kmalu zatem postal stalni član Big banda RTV Slovenija. Bil je tudi slovenski član v evropskem jazz orkestru »The European Movement Jazz Orchestra« in sodeloval z jazz velikani, kot so Jim McNeely, Bob Brookmeyer, Randy Brecker, Bob Mintzer itd.

Boštjan Simon, vsestranski slovenski glasbenik, znan po svojem mojstrstvu na področju jazza na saksofonu, po vlogi izobraževalca in prispevkih v vlogi producenta. Z diplomo iz glasbe na Konservatoriju v Amsterdamu in magisterijem iz filozofije na Univerzi v Ljubljani Boštjan združuje akademsko disciplino z umetniško inovativnostjo. Vodil je prestižne festivale, kot sta Sound Explicit in SAXGO, ki predstavljata eksperimentalno glasbo in glasbo, osredotočeno na saksofon. Sodelovanje z mednarodnimi umetniki poudarja njegov vpliv na globalno jazz sceno. Kot predan izobraževalec svoje znanje prenaša v javnih glasbenih šolah in na prestižnih delavnicah bogati naslednjo generacijo glasbenikov.

Kristijan Krajnčan se uveljavlja kot eden najvidnejših evropskih umetnikov svoje generacije. Virtuoz tako na violončelu kot na bobnih, skladatelj ter filmski ustvarjalec se s spajanjem različnih umetniških oblik že dolgo izmika enoznačnim nalepkam. Njegovo delo zaznamujeta raziskovanje in ambicija združevanja antičnega pripovedništva s sodobnimi kreativnimi tehnikami. Je prejemnik številnih nagrad na vseh področjih svojega ustvarjanja. S solo projektom je izdal štiri albume.


VIDEO SEKCIJA

DSPS30+
Video DSPS30+ je sestavljen iz materialov dveh predhodnih video instalacij, DSPS25 in DSPS25+3. Projekt izpostavlja/proslavlja likovnost figure v gibanju, je neke vrste poklon plesnim ustvarjalkam in ustvarjalcem, ki s premikom čez kader in svojo gibalno poetiko tkejo plesne verze za montažo, tokrat prirejeno za ekran.

Ideja in izvedba projekta (kamera in montaža): Andreja Rauch Podrzavnik
Glasba: Christopher Benstead
Produkcija: Federacija
Koprodukcija: DSPS, DUM društvo umetnikov, Moderna galerija

TRIDESET LET LEPOTE, ZNOJA IN ŽULJEV
Serija video intervjujev z ustanovnimi članicami in člani, udeleženkami in udeleženci ustanovnega občnega zbora in z dosedanjimi predsednicami in predsedniki DSPS.

Zasnova: Rok Vevar, Jasmina Založnik, Teja Reba
Vodja projekta: Jasmina Založnik
Zasnova in izvedba intervjujev: Rok Vevar
Snemanje in montaža: Gaja Madžarevič
Grafično oblikovanje: Mina Fina
Produkcija, organizacija in administracija: Tjaša Bertoncelj
Odnosi z javnostmi: Katja Lenarčič
Produkcija: Društvo za sodobni ples Slovenije, 2024
Koprodukcija: DUM Društvo umetnikov
S podporo: Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Ljubljana

Leave a comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja